HTML

Külföldi kalandok - Írország Erasmus

Külföldi tapasztalataim leírása. Erasmussal Írországban, Cork városában.

Utolsó kommentek

  • K.Tibi: Ugye? :) (2010.09.30. 10:45) Időjárás
  • sacikulfoldonvan: Köszönjük, hogy ezt megosztottad velünk. Nagyon hasznos információ volt. :) (2010.09.30. 01:15) Időjárás
  • EsPé: Csá Feka! Elég szelíd az ír táj... ezért is küldenék egy jelenlegi helyzetedhez megfelelő dalt: ww... (2010.09.27. 18:00) Túra 1.
  • K.Tibi: Mert otthon is van vagy 8 tárgyam. (2010.09.24. 19:16) Első napok az isiben...
  • L3x1: 280 EUR?? kemény. (2010.09.24. 15:15) A szállás
  • Utolsó 20

Címkék

2010.09.14. 15:57 K.Tibi

Utazás

Ez egy kicsit hosszabb és részletesebb (lehet sokaknak unalmas) bejegyzés lesz az utazásomról, főleg a családomnak, akik jönnek nemsokár meglátogatni, és sohasem repültek még. Remélem nem hagyok ki semmi fontosat, ha igen kérdezettek.

Tehát Gyomáról indultam 13.46-kor. Szolnokon leszálltam és vártam egy órát az IC-re. Ha jól emlékszem a 7es vágányról indult. Az IC pótjegy/helyjegy-en rajta van melyik kocsi melyik helyére szól a jegyem. Ide beültem, és kiszemeltem a legnagyobb csomaggal rendelkező utasokat, őket követtem később. Ferihegy-en leszálltam. Itt pont a peron mellett egy 10 méterre van a 200E busz megállóhelye én ezzel mentem Ferihegy 2re 400 Ft volt a jegy. Ferihegy 1 gyalog megközelíthető az állomásról, az út másik oldalán van.

Ferihegy 2-őn pont az A terminálra mentem be pedig a B-re kellett volna. Na mindegy miután útbaigazítottak bementem a B terminálra és vártam. A vasútállomásokhoz hasonlóan itt is nagy "táblán" írják ki melyik járatja melyik csekkoló pultnál lehet csekkolni. A repülő indulás előtt 2 órával nyitják meg általában a csekkoló pultot. A kinyomtatott beszálló kártyám nem sokat ért, mert a csomagomat be kellet csekkoltatni, tehát én is sorba álltam. A pultnál oda kell adni a jegyet kinyomtatott emailt vagy beszállókártyát, valamint az útlevelet. A pult mellett van egy mozgójárda szerű kis rész, oda kell rakni a csomagot az leméri, a pultos rárak egy papírszalagot (vonalkóddal) és a beszállókártyára is ragaszt egy vonalkódos matricát. Az A terminálnál láttam próbamérleget, de a B-nél nem. Ne lepődjünk meg de minden reptéri alkalmazott angolul fog megszólítani minket.

Miután a csomag elszáguld a mozgójárdán, lehet menni a beszálló részre. Itt megnézik az útlevelet, és a beszálló kártyát utána átvilágítanak. A kézipoggyászból ki kell venni a laptopot és a piperés tasakot, valamint bizonyos esetekben le kell venni a cipőt, ennek nem tudom mi a rendszere. Valakinek le kellett valakinek nem, nekem persze az acélbetét miatt le kellett vennem. Ezeket (laptop, pipere, cipő, maradék kézipoggyász) külön-külön kell berakni egy-egy kis ládába, amit átvilágítanak. A cipő helyett eddig adnak egyszer használatos zokniszerűséget.

Miután átvilágítottak felöltöztem és mentem a beszállási oldalra, na itt vannak a vámmentes boltok és egyéb nagyon drága kávézók könyvbolt stb. A duty free bolt nem olyan vészes itt vettem Wicard barátomnak Black cigit. Vízzel sem érdemes annyit foglalkozni, ugye a piperetasakban kell lennie az összes folyadéknak max 100ml-es palackokban. A beszállási oldalon a boltokban már 520Ft-ért lehet félliteres ásványvizet kapni. Itt vannak a beszállási kapuk, itt is kis képernyőkön vannak kiírva melyik gépre, melyik kapunál kell felszállni. Itt is várni kell.

Beszállás után jön a repülés. A felszállás kicsit durva (mintha hosszabb liftezés lenne) de nem vészes. Néha van egy kis turbulencia, de az semmi mondjuk a Dévaványa-Gyoma úthoz képest. A repülőn lehet venni italt, ételt parfümöt, sok mindent, de ne vegyünk semmit mert drága. A közhiedelemmel ellentétben a legtöbb repülő kicsi az enyém is olyan 100 személyes volt mindkét oldalon 3-3 ülés. A leszállás már simább.

Dublinban esett persze mikor megérkeztem, utána elállt. Csak egy fele lehet menni a Baggage reclaim út fele. Írországban minden ki van írva gael nyelven is, de ezzel ne törődjünk. Egyébként nekem a repüléstől egy kicsit homályos lett a látásom nem tudom miért, ez hamar elmúlt. A csomagoknál is ki van írva kis képernyőkön, hol lehet megtalálni a saját repülődről származókat. Ezután beérkezünk az érkezési oldalra. Itt fel kell menni az csekkoló részre, és e felett vannak az éttermek és kávézok, na itt vannak a jó kis bőrfotelek. Ezek az éttermekhez tartoznak, de ez senkit nem érdekel, mindenütt utasok fekszenek nagy csomagokkal. Itt töltöttem az éjszakát, egy jó kis fotelban. Olyan 1 óra körül megjelennek a rendőrök, és mindenkitől kérik az útlevelet és a jegyet, nehogy hajléktalan aludjon itt. Ha megmutatja az ember, akkor hamar békén hagyják. Olyan 4-5 óra fele megindul az élet a reptéren, nem sokat aludtam.

Itt is hasonlóan kell csinálni, mint Ferihegyen, csak mivel a dublini reptér sokkal nagyobb és sokkal több repülő indul ezért itt csak az indulás előtt 1 órával lehet csekkolni. Itt kérdeznek pár dolgot a csomagról, hogy te pakoltad-e valaki hozzányúlhatott-e viszel e valakinek valamit, ezekre szépen válaszolni kell igen én pakoltam nem nyúlt hozzá senki, nem viszek senkinek semmit. Persze itt kicsit nehézkes, mert szép ír akcentussal beszélnek az emberhez. Összességében elmondható hogy a dublini reptér sokkal szigorúbb, mint Ferihegy, itt mindent le kell venni a cipőt, övet és a legtöbb gond a piperés tasakkal van. Csak műanyag, átlátszó, nyitható és zárható zacskó lehet. A dublini reptéren számtalan security bag feliratú "automata" van, amibe csak 1 euróst lehet dobni, itt el kell forgatni egy kis kart és ad egy kis műanyag labdát amit ki kell nyitni és van benne 2 db security bag. A strandokon szoktak ilyenek lenni ilyen csavarós játékadó kis gépek. A lényeg: Család legyen nálatok pár 1 eurós!! Ezzel én is megjártam már levettem övem cipőm mikor mondta a nő, hogy nem stimmel pipere vegyek security bag-et, hát persze hogy minden érmém volt csak 1 eurós nem. Az 5. ember akit megkértem tud e pénzt váltani végre tudott.

Ezek után itt is beérünk a beszállási oldalra, ami persze sokkal, sokkal nagyobb, mint Ferihegy, több bolt stb. Csak egy példa a Ferihegy 2B terminálon kb 30 beszálló kapu van, itt 300. Sokat kell gyalogolni a kapukhoz, de van mozgójárda. Itt már fapadossal mentem, ami szintén kicsi volt. És itt már nem beszálló alagúton kell menni, hanem lépcsőn le a leszállópályára és ott lépcsőn fel a gépre, tehát ha esik az nem jó.

Itt már nem volt olyan furcsa a repülés jobban viseltem, sikerült ablak melletti helyet találnom, kb. félig volt a gép. A kilátás szép volt csak felhők, mintha az Antarktisz felett szálltam volna. A corki reptér már nagyon kicsinek és üresnek tűnik Dublinhoz képest. Itt feszálltam egy transferbuszra és 5 euróért elmentem a buszállomásig innen gyalogoltam egy jót a hostelig. A hostelről a következő bejegyzésben írok.

Néha kicsit furcsán fogalmaztam, ez azért van mert fáradt vagyok és napok óta nem halottam magyar beszédet. Ezért bocsi.

Szólj hozzá!

Címkék: utazás kezdet


A bejegyzés trackback címe:

https://tibikulfoldon.blog.hu/api/trackback/id/tr102295894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása